2012. július 29., vasárnap

Boston II.

Második felvonás. :)
A lényeg az, hogy másodszorra is sok volt, harmadszorra is vissza kellene menni. Sajnos erre már nem lesz időm, mert mást is szeretnék látni még az országból (amennyire legalábbis az idő és a pénz engedi).
Megint ez a hajnali indulás. Jajj nekem. :D Erre a hétre egy Suburbant kaptunk kölcsön, nem tudom, kinek mond ez valamit, megint okosabb lettem autók terén.
A napot közös megegyezéssel a Fine Arts Museumban kezdtük, ahol mikor megláttam a múzeum térképét komolyan kezdtem kétségbe esni, hogy ajj-ajj, mi lesz most, nem végzünk itt egy nap alatt az biztos. A két emeletes épületben külön szekciók voltak. Megtekinthettük az ősi kultúráktól az amerikai művészeten (???) keresztül az európai képzőművészet remekeit is. Frankó kis múzeum, nyitvatartása viszont nem túl baráti (4.45-kor zár pm). Készítettem pár fotót is, hogy bebizonyítsam, tényleg ott voltam és nem csak kitalálom a történeteimet. :P

 

A múzeumhoz vezető úton megfizethetetlen turistalátványosság fogadott. Kacsák mentek át a zebrán (gyalogátkelőhelyen, a félreértések elkerülése végett). Nem vezette őket senki, hanem zöld jelzésre  elindultak, maguktól. Elől volt egy nagyobb kacsa és utána a kisebbek. Kár, hogy nem volt nálam fényképező, hogy le tudjam fotózni nektek, bár nem hiszem, hogy visszaadná az élményt teljesen.
Ha Bostonban jár az ember a Fenway park-ba állítólag kötelező elmenni (főleg, ha sportrajongókkal jár az ember együtt kirándulni), megcsodálni a RedSox (baseball) csapat székhelyét. :) És fotózkodni a szobrokkal és természetesen összefutni magyarokkal. Természetesen nem igazi magyarokkal, csak unokákkal, akiknek a nagyszülei kijöttek ide az nagy Ámerikába x évvel ezelőtt szerencsét próbálni, aztán összejött az élet. :P Szóval becsületesen megnéztem a szobrokat, bementem a boltba is, teljesen büszke vagyok magamra (Hallod, Esses Judit? Én, meg a sportok!!! :P).


Mivel ezen látványosságok elvették az időn nagy részét és még a Harvardra mindenképpen el akartunk menni, a Citypassunk utolsó kártyáját nem használtuk fel. Kicsit hiányérzetem van miatta, de tényleg egész nap talpon voltunk és így is rengeteg mindent megnéztünk és természetesen lehetne még sokminden mást is.
A Harvardot kicsit nehezen találtuk meg, mert több campusból áll, de aztán végre bejutottunk és még John Harvard szobrával is sikerült elkapni egy fotót. Úgy látom mindig megtalálom ezeket a szobrokat (Verona, Prága). Különös ismertetőjelük: tömeg van körülötte és sorba kell állni, szerencsét/szerelmet stb hoznak.


Sajnos a könyvtárba nem tudtunk bemenni, mert csak Harvardos studentcarddal lehetett volna, de az még egyikünknek sincs (nem is lesz, ha rajtam múlik). Utána sikeresen felkerestük az egyetem hivatalos boltját, ahol tetemes összeget elköltöttünk egyetemi logós pulcsikra/pólókra és egyéb olyan dolgokra, amikre valószínűleg a való életben nem adnék ki ennyi pénzt. :P
A kertben, nyuszikat is láttam a fűben. Meg sem ijedtek, mikor közelebb mentem hozzájuk, városi nyulak hejjj!


A nap végén még kimentünk a kikötőbe, ahol megnéztük a "USS Constitution-t, a 19. századi vitorlás fregattok utolsó képviselőjét, az amerikai fregattépítés csúcspontját". (Köszönet az ötletért! ;))




Néhány, a kikötőben készített csodafotó után még útba ejtettük a Bunker Hill Monumentet, majd húzás haza. :)
Este frankó kis eső is kerekedett, de végre hazaértünk és már aznap este vártuk a következő day off-ot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése